dijous, 27 de febrer del 2014

FEM CIENCIES AL LABORATORI

MAQUETA DE L'APARELL RESPIRATORI
Material :

  • Una ampolla de plàstic de 1'5 l o 2 l, amb el seu tap.
  • Dues canyetes.
  • Un guant de làtex.
  • Dos globus petits.
  • Dues gomes elàstiques
  • Tisores, punxó, cinta adhesiva i plastilina.

Instruccions :

1.- Tallar l'ampolla per la meitat.
2.- Tallar en diagonal un tros d'una de les canyetes i inserir-la en l'altra per la part que es doblega.
3.- Col·locar cada globus a un dels extrems de cada canyeta, fixant-los amb les gomes elàstiques.
4.- Foradar el tap al centre.
5.- Passar la canyeta, amb el muntatge dels globus, per dins de l'ampolla fins que surti una part pel forat del tap.
6.- Tapar del tot el forat de l'ampolla / canyeta , amb una mica de plastilina.
7.- Fixar el guant per sota de l'ampolla des de l'interior cap a l'exterior.

Amb aquestes instruccions aconseguim un aparell respiratori per comprovar el seu funcionament.
La canyeta llarga és la tràquea, les canyetes curtes són els bronquis, els globus són els pulmons, el guant és el diafragma i l'ampolla és la caixa toràcica.
Quan estirem del guant, és com si baixés el diafragma i s'inflen els globus així com els pulmons, ja que hi ha més espai a la caixa toràcica i entra l'aire. Quan empenyem el guant, és com quan el diafragma puja i empeny l'aire dels pulmons cap a l'exterior.










Aquesta pràctica ens va agradar molt perquè vam aprendre com funciona l'aparell respiratori en directe. 

                                                                                             Alumnes de 5èB

8 comentaris:

  1. Fer aquesta maqueta em va agradar molt perque vaig estar amb una companyera molt graciosa i també perque vaig descubrir com respirem ja que és la part més inportant de constre cos.
    M'agradaria que ho provesiu, és molt divertit.

    ResponElimina
  2. Mireia Abaijón Rodríguez24 d’abril del 2014, a les 17:38

    M'agradat molt fer aquest experiment, vaig aprendre molt sobre el nostre aparell respiratori i em va servir molt per estudiar. És molt fácil de fer i es veu clarament com respirem.

    ResponElimina
  3. Fa temps que la vaig fer i em va agradar molt.

    ResponElimina
  4. la maqueta em va costar una mica però la vaig acabar si la feu us dic que us agradara molt .

    molts petons

    ResponElimina
  5. Hola soc un dels nens que va fer el projecte i em va agradar molt. Però no em va sortir molt bé.

    ResponElimina
  6. Aquesta maqueta hem va agradar molt, però va ser una mica difícil de fer els pulmons.

    ResponElimina
  7. Jo vaig fer aquesta maqueta i em va agradar molt.Va ser molt divertit.Per que vaig veure com eren els nostres pulmons.La meva profesora que es deia Vanessa ens ho va enseñar tot.
    Un peto a tots

    ResponElimina
  8. Geraldine Hinojosa Romero23 de setembre del 2014, a les 11:01

    Ens va divertir molt aquel dia fer un projecte amb els nostres amics i la nostra tutora Vanessa.
    Molts petos als meus amics...

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.